Grzechoo napisał(a):Recit napisał(a):Jestem za obcinaniem programów takich przedmiotów jak historia ile wlezie
Nie rozumiem, dlaczego?
Tapir napisał(a):Teraz chcą tego, żeby jednostka potrafiła np. tylko jedną rzecz, a na niczym innym się nie znała, bo łątwiej nią sterować.
Tapir napisał(a):Co z tego, że żyje im sie tam lepiej? No chyba, że jesteś typem o którym mówił kiedyś JKM, że w życiu zależy Ci tylko na tym, żeby się nażreć.
a z jakiej racji historia ma być tubą propagandową dla nacjonalizmu? historia powinna uczyć o świecie, pozwalać zrozumieć procesy w nim zachodzące i pozwolić jednostce samodzielnie oceniać otaczającą ją rzeczywistość historyczną/polityczną i wyciągać świadome wnioski na których będzie budować swoje poglądy a nie wbijać do głowy frazesy o niezwyciężonym żołnierzu polskim ginącym z okrzykiem "bóg, honor, ojczyzna!" na ustach w roku xxxx (i tu kikadziesiąt dat do wykucia)Tapir napisał(a):Żeby pozbawić ludzi przywiązania do kraju. Proste.
wśród plemion własna historia jest/była o wiele bardziej zakorzeniona w życiu codziennym niż kiedykolwiek miało to miejsce w populacjach tworzących narody (z wyjątkiem Żydów, ale ich w sumie można przyrównać do plemienia właśnie ), więc chyba coś nie trafiłeś z tymJerome_kibic napisał(a):Naród bez własnej historii to plemię.
Recit napisał(a):Tapir, z Twoich słów można wywnioskować, że historia w szkole generuje... przywiązanie do krajuTapir napisał(a):Teraz chcą tego, żeby jednostka potrafiła np. tylko jedną rzecz, a na niczym innym się nie znała, bo łątwiej nią sterować.
Przecież opowiadam się za czymś dokładnie przeciwnym, co zresztą napisałem To właśnie zawalenie edukacji takimi odtwórczymi przedmiotami jak historia prowadzi do ograniczenia horyzontów.Tapir napisał(a):Co z tego, że żyje im sie tam lepiej? No chyba, że jesteś typem o którym mówił kiedyś JKM, że w życiu zależy Ci tylko na tym, żeby się nażreć.
Nie czaję co chciałeś przez to powiedzieć. To chyba jasne, że jak w kraju jest lepiej, to można lepiej zjeść, nie? Po co zmieniać na ZUS, podatki, dług publiczny... po co JKM ciągle zajmuje się polityką? Niech się wyniesie do Tybetu i zajmie filozofią, nikt mu nie broni
Scholli napisał(a):a z jakiej racji historia ma być tubą propagandową dla nacjonalizmu? historia powinna uczyć o świecie, pozwalać zrozumieć procesy w nim zachodzące i pozwolić jednostce samodzielnie oceniać otaczającą ją rzeczywistość historyczną/polityczną i wyciągać świadome wnioski na których będzie budować swoje poglądy a nie wbijać do głowy frazesy o niezwyciężonym żołnierzu polskim ginącym z okrzykiem "bóg, honor, ojczyzna!" na ustach w roku xxxx (i tu kikadziesiąt dat do wykucia)Tapir napisał(a):Żeby pozbawić ludzi przywiązania do kraju. Proste.
i właśnie w tym kierunku ta reforma idzie - ze szkół nie jest zabierana historia (szczególnie, że na profilach humanistycznych nadal będzie w pełnym wymiarze), tylko jest zmieniany sposób jej nauczania...
Tapir napisał(a):Grzechoo napisał(a):Recit napisał(a):Jestem za obcinaniem programów takich przedmiotów jak historia ile wlezie
Nie rozumiem, dlaczego?
Żeby pozbawić ludzi przywiązania do kraju. Proste.
Co z tego, że żyje im sie tam lepiej? No chyba, że jesteś typem o którym mówił kiedyś JKM, że w życiu zależy Ci tylko na tym, żeby się nażreć.
Teraz chcą tego, żeby jednostka potrafiła np. tylko jedną rzecz, a na niczym innym się nie znała, bo łątwiej nią sterować.
Co do naszego kraju, to uważam,że jak ktoś chce, to potrafi żyć na poziomie, a jak jest nieudacznikiem, to zawsze będzie narzekać.
To nie o Tobie Recit, tylko ogólnie, żebyś sie nie obrażał, że Tobie wbijam, tylko po prostu pokazuje obraz społeczeństwa jak ja to widze.
Tapir napisał(a):Wiecie, to jest troche chore, bo każdy ma jakies tam poglądy. Ok, niech sobie ma, ale szacunek sie należy, a przez takie nauczanie rzucają potem lewusy z Antify w kombatantów w wieku 85 lat.
Chyba sami przyznacie, że to głupota?
Scholli napisał(a):a z jakiej racji historia ma być tubą propagandową dla nacjonalizmu? historia powinna uczyć o świecie, pozwalać zrozumieć procesy w nim zachodzące i pozwolić jednostce samodzielnie oceniać otaczającą ją rzeczywistość historyczną/polityczną i wyciągać świadome wnioski na których będzie budować swoje poglądy a nie wbijać do głowy frazesy o niezwyciężonym żołnierzu polskim ginącym z okrzykiem "bóg, honor, ojczyzna!" na ustach w roku xxxx (i tu kikadziesiąt dat do wykucia)Tapir napisał(a):Żeby pozbawić ludzi przywiązania do kraju. Proste.
i właśnie w tym kierunku ta reforma idzie - ze szkół nie jest zabierana historia (szczególnie, że na profilach humanistycznych nadal będzie w pełnym wymiarze), tylko jest zmieniany sposób jej nauczania...
Tapir napisał(a):szacunek sie należy, a przez takie nauczanie rzucają potem lewusy z Antify w kombatantów w wieku 85 lat
Tapir napisał(a):W stanach uczą przywiązania do kraju
Huzar89 napisał(a):Śmiem twierdzić, że takich ludzi jest jedynie mała garstka, a większość kreuje swoją postawę na podstawie syfu z gazet, Internetu, telewizji...
Recit napisał(a):
---
A tak już totalnie na boku - jestem zdania, że najwięcej patriotyzmu jest np. w kreowaniu postaw przedsiębiorczych bo w końcu dzięki temu Polska będzie krajem bogatszym i silniejszym Lepiej też będą mieli kombatanci, może w końcu dostaną godne pieniądze.
Recit napisał(a):Lepiej też będą mieli kombatanci, może w końcu dostaną godne pieniądze.
Bredzisz chłopie. Szwecję i Finlandię lubisz, nie? To dowiedz się ilu absolwentów szkół wyższych zakłada tam firmy. Potem porównaj to z Polską. Potem przeczytaj swój post o ręce rynku i zapytaj siebie, czy to naprawdę Ty takie bzdury napisałeś.Rael napisał(a):Recit napisał(a):
---
A tak już totalnie na boku - jestem zdania, że najwięcej patriotyzmu jest np. w kreowaniu postaw przedsiębiorczych bo w końcu dzięki temu Polska będzie krajem bogatszym i silniejszym Lepiej też będą mieli kombatanci, może w końcu dostaną godne pieniądze.
Twoja masturbacja niewidzialną reką rynku sięga wymiarów kosmicznych
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości